مشاوره انجام پایان نامه مدیریت دانش
به این مطلب امتیاز دهید!

مشاوره انجام پایان نامه مدیریت دانش

مشاوره انجام پایان نامه مدیریت دانش در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.

پیشینه مديريت دانش به سده های گذشته باز می گردد ، بشر نسل به نسل اقدام به حفظ و ارائه دانش، براي درك گذشته و پيش بيني آينده، مي‌نمودند. در محيط‌هاي تجاري پيچيده و پوياي امروزي عطش براي دانش، هر روزه دامنه و عمق بیشتری مي يابد. دانشي كه به شدت در حال تغيير و در بيرون از سازمان‌ها در حال انتشار است. فناوري اطلاعات و اينترنت نيز چالش‌هاي جديدي را در خلق، نگهداري و مديريت دانش به وجود آورده است. برای بسیاری مدیریت دانش تنها به عنوان کلمه‌ای که دنیا را تکان داده است و به عنوان مفهومی زود گذر که به زودی از بین خواهد رفت شناخته شده است. با این حال، ارزش واقعی مدیریت دانش وقتی شروع شد و به سراسر بخش صنعت توسعه یافت مردم به توان آن آگاه شدند و برخی از بدبینی اولیه پایان یافت. رشته مدیریت دانش در مقاطع ارشد و دکتری توانسته دانشجویان زیادی را به خود جلب نماید به همین دلیل تعداد زیادی پایان نامه ارشد و دکتری در این مقطع انجام شده و یا در شرف انجام است.

اهداف رشته تحصیلی مدیریت دانش

از جمله اهداف مدیریت دانش می توان به افزایش همکاری در سازمان، بهبود بهره وری و تشویق و قادر ساختن نوآوری در سازمان نام برد. با توجه به این اهداف دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری می توانند پایان نامه خود را در یکی از این موضوعات انجام دهند انجام پایان نامه ارشد مدیریت دانش می تواند با موضوعاتی از قبیل تسهيل جريان دانش، تصرف و ثبت دانش كاركنان و بهبود خدمات مشتري باشد. دانشجویان برای انتخاب موضوع پایان نامه خود و انجام پروپوزال می توانند از این موضوعات استفاده نمایند.

محورهای کلی انجام پایان نامه مدیریت دانش

انجام پایان نامه مدیریت دانش – ایجاد دانش

اين امر به توانايي يادگيري و ايجاد ارتباط بر‏مي‏گردد. در اين قابليت، ايجاد ارتباط بين ايده‏ها و ساختن ارتباط هاي متقاطع با ديگر موضوعات، از اهميت كليدي برخوردار است.

انجام پایان نامه مدیریت دانش – ذخيره دانش

به عنوان دومين عنصر مورد نياز مديريت دانش است كه از طريق آن، قابليت ذخيره سازمان يافته‏اي كه امكان جستجوي سريع اطلاعات، دسترسي به اطلاعات براي ديگر كاركنان و تسهيم موثر دانش فراهم مي شود، به وجود مي آيد. در اين سیستم بايد، دانش هاي لازم به آساني براي استفاده همگان ذخيره شود.

انجام پایان نامه مدیریت دانش – نشر دانش

اين فرآيند به توسعه يك همكاري جمعي كه در آن افراد به عنوان همكاران در جهت دنبال كردن اهداف مشترك، احساس پيوستگي به هم داشته و در فعاليت هايشان به يكديگر وابسته‏اند،كمك مي كند.

انجام پایان نامه مدیریت دانش – بكار بردن دانش

چهارمين فرآيند، از اين ايده آغاز مي شود كه ايجاد دانش، بيشتر توسط كاربرد عيني دانش جديد ميسر است، اين عنصر، دايره فرايند مركزي مديريت دانش را تكميل مي كند.

انجام پایان نامه مدیریت دانش – دانش سازمانی

هر سازمان دارای دانش است که به وسیله این دانش به ارائه خدمات و محصولات می پردازد. این دانش سازماني است که سازمان را در بازار رقابتی نگه می دارد و بقای آن را تضمین می کند.

از آن جایی که هر سازمان متشکل از مجموعه افراد است، پس دانش سازمانی از دانش های شخصی شکل می گیرد. دانش می تواند متصل به افراد باشد که «دانش شخصی» نامیده می شود. همچنین دانش می تواند در فرآیندها، قوانین، سیستم های کاری و… یافت شود که با نام «دانش گروهی» شناخته می شود.

دانش در هر سازمان می تواند به شکل های زیر موجود باشد:

  • دانش محصول: شامل دانش خود محصول و نحوه تولید آن می باشد. دانش خود محصول به معنی رفع مشکلات ناشی از استفاده از محصول می باشد و دانش نحوه تولید به معنی بهترین و مقرون به صرفه ترین روش تولید محصول می باشد. این نوع دانش، ساخت یافته و درون سازمانی می باشد.
  • دانش متخصصان: دانش افراد فعال در سازمان که باعث شکل گیری محصولات و خدمات آن سازمان می شود. بیشترین فعالیت سازمان ها در مدیریت دانش، استخراج، مستند سازی و قابل استفاده مجدد نمودن این نوع دانش می باشد.
  • دانش رهبری: شامل تمام قوانین و فرآیندها و ابزارهای مدیریت كاركنان برای رسیدن به اهداف سازمانی است. این نوع دانش یک دانش درونی است که معمولا توسط افراد سطح اول هر سازمان تعیین می گردند.
  • دانش محیطی: این نوع دانش شامل برداشت هایی است که از یک محیط می توان داشت. این نوع دانش به سختی به شکلی خارجی مشاهده می شود و عموما دانش درونی است.
  • دانش اجتماعی: تصویری که از یک سازمان و یا مجموعه در اذهان شکل می گیرد، دانش اجتماعی است.

از ديدگاه ديگر، در سازمان ها دو نوع دانش وجود دارد که به عنوان دانش صریح يا آشكار و ضمنی يا پنهان شناخته می‌شوند. تحقیقات بسیاری نشان می‌دهد که تنها ۲۰٪ دانش آشکار و صريح و ۸۰٪ مابقی پنهان و ضمني است دانش آشكار، دانشي است که وضوح کافی برای درک آن وجود دارد. مصادیق این نوع از دانش، کتاب، مقاله، سخنرانی، روش های مدون سازمانی و سایر مستندات مشابه می‌باشد اما دانش ضمني را مي توان درون اذهان انسان‌ها، رویه‌های سازمان و نیز در اندوخته‌های فرهنگی جوامع گوناگون مستتر یافت.

دانش ضمنی معمولاً در قلمرو دانش شخصی، شناختی و تجربی قرار می‌گیرد، در حالی که دانش صریح بیشتر به دانشی اطلاق می‌شود که جنبه‌ی عینی‌تر و عقلانی‌تري دارد. دانش صریح به طور معمول هم به خوبی قابل ثبت است و هم قابل دسترسی است. پولانی  در تمایز میان دو دانش می‌گوید: «می‌توانیم بیش از آن که به زبان می‌آوریم، بدانیم». او در اصل چنین می‌گوید که بیان کردن دانش ضمنی با واژه‌ها دشوار است.

دانش آشکار به راحتی قابل پردازش کامپیوتری، انتقال الکترونیکی و ذخیره سازی در پایگاه های اطلاعاتی است؛ ولی ماهیت ذهنی و حسی دانش ضمنی، پردازش و انتقال دانش کسب شده را از طرق منطقی و ساختارمند بسیار مشکل می سازد. برای اینکه دانش ضمنی در سازمان انتقال و گسترش یابد، باید آن دانش به کلمات یا اعدادی تبدیل شوند که برای هر کس قابل درک و فهم است.

انجام پایان نامه مدیریت دانش – تخصص کارکنان

با شروع دهه 90 ميلادي، پس از سالهاي زيادي تجربه و سير جوامع بشري از مرحله سنتي به مرحله صنعتي و فرا صنعتي و روند مستمر ومداوم تغيير و تحول در شئونات مختلف حيات اجتماعي و پيشرفت شگرف و عميق در تكنولوژي و علوم و فنون گوناگون و تاثيرات عميق آن در عرصه هاي مختلف فعاليتهاي اداري، توليدي و خدماتي و موسسات و سازمانها‌‌، اكثرا سازمانهاي دنيا به اين نتيجه رسيدند كه جهت حفظ و بقاي خود تلاش گسترده اي را براي تغييرات عميق در ساختار اساسي خود آغاز كنند و از قالبهاي غير پويا خارج شوند و در اين ميان اگر سازماني بخواهد در اقتصاد و امور كاري خود پيشتاز باشد و در عرصه رقابت عقب نماند بايد از نيروي انساني متخصص،‌ خلاق و با انگيزه برخوردار باشد و از دغدغه هاي مهم مراكز و موسسات اقتصادي موفق جهان گردآوري سرمايه هاي انساني فرهيخته اي است كه قادر به ايجاد تحول در سازماني كه با آن تعلق دارند،‌ باشند و نه سرمايه ها و منابع مادي ديگر.

انجام پایان نامه مدیریت دانش – استفاده از فناوری اطلاعات

تعريف فناوري اطلاعات به دليل ماهيت تغييرپذير آن بايد همراه با يك نگرش پويا باشد. فناوري اطلاعات بيشتر يك استراتژي، انديشه، فكر و ابزار در حوزه انسانها همراه با نوآوري است.

واژه فناوري اطلاعات اولين، بار از سوي لويت و وايزلر در سال 1958 به منظور بيان نقش رايانه در پشتيباني از تصميم گيري ها و پردازش اطلاعات در سازمان بكار گرفته شد. از فناوري اطلاعات برداشت هاي مختلفي وجود دارد و همين برداشت ها موجب گرديده تا تصاوير متفاوتي از آن در مجامع مختلف ارائه شود. اسكات موتون (1991) فناوري اطلاعات را شامل انواع رايانه ها، سخت افزار، نرم افزار، شبكه هاي ارتباطي كه دو رايانه را به يكديگر متصل مي كنند، شبكه هاي عمومي و خصوصي و تركيب رايانه ها و فناوري ارتباطات و سيستم هايي كه رايانه هاي شخصي را به ابررايانه ها متصل مي كند و شبكه گسترده جهاني كه از يك سلسله رايانه هاي قدرتمند تشكيل شده است، مي داند. فناوري اطلاعات به اشكال مختلف فناوري اطلاق مي شود كه به پردازش، نگهداري و ارسال اطلاعات به شكل الكترونيكي مي پردازد. تجهيزات فيزيكي براي اين امر شامل رايانه، تجهيزات ارتباطي، شبكه هاي تجهيزات انتقال اطلاعات مانند فكس و حتي موبايل است. به کليه فناوري‌هايي که در جمع آوري، انتقال، ضبط، نگهداري، بازيابي، انتشار، و نمايش اطلاعات کمک مي نمايد، فناوري اطلاعات گويند.

اصطلاح فناوري اطلاعات براي توصيف فناوري هايي به كار مي رود كه در ضبط، پردازش، بازيابي و انتقال اطلاعات از طريق فكس، ميكروگرافها و ساير ابزارهاي ارتباط از راه دور، همچنين فناوري هاي قديمي تر بايگاني اسناد، ماشين هاي محاسباتي مكانيكي، چاپ و حكاكي را در برمي گيرد. با وجود اين تعاريف متعدد، گاه فناوري اطلاعات و ارتباطات مدنظر است و گاه نيز ميان اين دو تفاوت قائل مي شوند. اما بطور كلي مي توان اين تعاريف را به دو دسته تقسيم نمود (بیدله و هیلاری[1]، 2015):

تعريف فني: در اين ديدگاه منظور از فناوري اطلاعات و ارتباطات همان زيرساخت ها و فناوري هاي سخت افزاري، ارتباطي و نرم افزراي توليد و پردازش داده ها مي باشد.

تعريف با ديد سيستم‌هاي اطلاعاتي:‌ عبارتست از مجموعه منابع  سخت افزاري و نرم افزاري، ارتباطي و اطلاعاتي،‌ انساني، مديريتي، سيستمي كه براي توليد، پردازش، توزيع و بكارگيري اطلاعات استفاده مي شود.

انجام پایان نامه مدیریت دانش – پذیرش فناوری اطلاعات

عملکرد فرد در زمینه یک رفتار خاص توسط تصمیم رفتاری آن فرد برای مشغول شدن در آن فعالیت مشخص می‌شود. تمایل به استفاده بر این فرض دلالت دارد که نیت رفتاری فرد به انجام رفتارهای مختلف را می‌توان با نگرش فرد نسبت به آن رفتار، هنجارهای ذهنی و کنترل رفتاری ادراک شده پیش بینی کرد. تمایل به استفاده بعنوان یک مدل فشرده، پیشگویانه و قدرتمند برای توضیح و پیشگویی رفتار در زمینه تصمیم گیری و پذیرش استفاده از یک تکنولوژی خاص خلق شده است. تصمیم یک فرد برای استفاده از تکنولوژی به دو باور رفتاری بخصوص شامل سودمندی ادراک شده و آسانی استفاده ادراک شده بستگی دارد

انجام پایان نامه مدیریت دانش – اینرسی سازمانی

اینرسی سازمانی قدرت و مقاومتی است کـه سازمان در برابـر تغییـر و تحـولات محیطی از خود بروز می‌دهد. اینرسـی سـازمانی مفهـومی معـادل بـا مقاومـت در برابر تغییر است. مقاومت در برابر تغییر، مانع اصلی تغییر و دلیل عمده عـدم اجـراي موفقیت تغییر قلمداد می‌شود. مقاومت در برابر تغییر را مـی تـوان بـه عنـوان واکـنش نسبت به تغییر نامید که امکان دارد به منبع تضاد یا تعـارض در سـازمان مبـدل شـود. دلایل زیادي وجود دارند که چرا افراد در سازمان‌ها در برابر تغییـر مقاومـت بـه خرج می‌دهند که مهمترین عوامل ایجاد مقاومت در برابر تغییر تـرس از ناشـناخته‌هـا، نبود کنترل، نیاز به امنیت و عدم وجود اعتماد به نفس است.

انجام پایان نامه مدیریت دانش – تجاری سازی دانش سازمانی

تجاری‌سازی دانش و فناوری، دارای سابقه طولانی است. در گذشته هر چند به صورت محدود فناوری‌ها و دانش حاصل از پژوهش­های علمی به بازار عرضه شده و تجاری می‌شدند ولی به نظر می‌رسد شروع تجاری‌سازی و فناوری با بحث‌های همکاری بین دانشگاه و صنعت در سال 1862 اتفاق افتاده است. تحولات دهه اخیر از جمله جهانی‌شدن، افزایش رقابت فناورانه بین کشورها، افزایش هزینه­های ملی و جهانی و ایجاد شرایطی که دانشگاه­ها را وادار به خودکفایی مالی و ایفای نقش‌های جدید در جوامع می‌سازد؛ افزایش تجاری‌سازی دانش و همچنین اهمیت پژوهش در زمینه تجاری‌سازی دانش را آشکار می‌سازد. تجار­ي­سازي فرآیند تبديل فناور­ي­هاي جديد به محصولات موفق تجاري است. به عبارت ديگر، تجار­ي­سازي در برگيرنده آرايه­هاي مختلفي از فرآیندهاي مهم فني، تجاري و مالي است که باعث تبديل فناوري جديد به محصولات يا خدمات مفيد مي­شود. اين فرآیند شامل فعاليت­هايي از قبيل ارزيابي بازا­ر، طراحي محصو­ل، مهندسي توليد، مديريت حقوق مالکيت معنوي، توسعه راهبرد بازاريابي، افزايش سرمايه و آموزش کارگر مي‌شود. در فرهنگ لغات، تجار­ي­سازي به معني “به‌کارگيري رو­ش­هاي کسب وکار به منظور سود” و “انجام بهر­ه­گيري”­ آمده است. تعاريف متعددي از قبيل “معرفي يک محصول يا خدمت در بازار براي سود”، فرآیند تبديل چيزي به فعاليت تجاری” تعاريف تقريباً مترادفي هستند که براي تجاري­سازي مي­توان يافت. به عنوان جامع­ترين مفهوم، تجار­ي­سازي شامل مجموعه­اي از فعاليت­هاست که قادر به کسب ايده‌هاي تجار­ي­سازي فناوري، به مرحله رشد رساندن آنها، توسعه فناوري تحقق يافته تحقيقاتي، ساخت نمونه اوليه با استفاده از فناوري­هاي توسعه ‌افته، توسعه فرآیند جديد يا بهينه­سازي فرآیندهاي موجود عرضه محصول به بازار، ايجاد موقعيت فروش و زيرساخت­هاي جديد است.

انجام پایان نامه مدیریت دانش - مشاورتز

انجام پایان نامه مدیریت دانش – مشاورتز

نرم افزارهای کاربردی برای انجام پایان نامه مدیریت دانش

انجام پایان نامه مدیریت دانش با نرم افزار SPSS: نام یک خانواده نرم‌افزار رایانه‌ای است که برای تحلیل‌های آماری به کار می‌رود. «اس‌پی‌اس‌اس» مخفف «بسته آماری برای علوم اجتماعی» است. «اس پی اس اس» از جمله نرم‌افزارهایی است که برای تحلیل‌های آماری در رشته مدیرت، به صورت بسیار گسترده‌ای استفاده می‌شود.

انجام پایان نامه مدیریت دانش با نرم افزار LISEREL: لیزرل یک محصول نرم افزاری است که به منظور برآورد و آزمون مدلهای معادلات ساختاری طراحی و از سوی “شرکت بین المللی نرم افزار علمی” به بازار عرضه شده است. این نرم افزار با استفاده از همبستگی و کوواریانس اندازه گیری شده، می‌تواند مقادیر بارهای عاملی، واریانسها و خطاهای متغیرهای مکنون را برآورد یا استنباط کند و از آن می‌توان برای اجرای تحلیل عاملی اکتشافی، تحلیل عاملی مرتبه دوم، تحلیل عاملی تاییدی و همچنین تحلیل مسیر (مدل یابی علت و معلولی با متغیرهای مکنون) استفاده کرد.

انجام پایان نامه مدیریت دانش با نرم افزار AMOS :این نرم افزار را می توان یکی از موفق ترین نرم افزارهای کامپیوتری دانست که به طور خاص برای مدل سازی معادله ساختاری طراحی شده اند. نرم افزار آموس (ایموسAmos ) نرم افزاری برای مدل سازی معادلات ساختاری  است که مدل سازی معادله ساختاری را به شیوه ای ترسیمی ارائه می دهد، به نحوی که می توان به سرعت مدل ها را تعریف کرد، محاسبات را انجام داد و در صورت نیاز آن ها را به سادگی اصلاح کرد.

پایگاه های معتبر علمی برای مقالات مدیریت دانش

مهم ترین پایگاه های مقالات رشته مدیریت  بر اساس اثربخش بودن، سطح مقالات و تعداد ارجاعات به صورت زیر دسته بندی می شود:

  • Emerald: ین پایگاه علمی متعلق به انتشارات معروف امرالد است و به ارائه منابع علمی تخصصی (کتاب و نشریه)در حوزه های موضوعی مدیریت، علی الخصوص مدیریت مالی می پردازد.
  • Science Direct: پایگاه الزویر نیز یکی از دیگر از مفیدترین منابع مقاله به حساب می آید که حوزه های مختلف مدیریت،علوم انسانی و … را شامل می شود.
  • Springer: این پایگاه نیز همچون الزویر تمامی زمینه های علم را شامل می شود که به تازگی مقالات با کیفیتی در زمینه ی رشته مدیریت مالی در آن به چاپ می رسد.

خدمات  مشاورتز در قبال انجام پایان نامه مدیریت دانش

در موسسه مشاورتز ما از ابتدای کار با شما هستیم: 1- بر اساس موضوع پیشنهادی از سوی شما و یا خود موسسه به شما مقاله مرجع معرفی می کنیم. 2- پس از تایید استاد راهنمای شما، پروپوزال مطابق با مقاله مرجع کامل می گردد. 3- پس از تصویب پروپوزال، گزارش و تحلیل های اقتصادی پایان نامه شما به صورت گزارش های ماهانه انجام می شود. 4- برای کار های آماری و اقتصادسنجی  شما، فایل ویدیوی آموزشی تهیه می گردد. 5- پس از تایید تمامی کارها تا اینجا توسط شما و استاد راهنما، فایل پاورپوینت ارایه مهیا می گردد. 6- در صورت تمایل، از پایان نامه شما مقالات کنفرانسی و ژورنالی استخراج می شود.

امیدواریم خواندن این مقاله مفید برای انجام پایان نامه مدیریت دانش باشد، در صورتیکه تمایل به سفارش انجام پایان نامه مدیریت دانش دارید با تکمیل فرم زیر تیم مشاورتز در خدمت شما متقاضی گرامی می باشد

 

 

این محتوا می تواند برای سرچ های زیر مفید باشد

انجام پایان نامه ارشد مدیریت دانش ، انجام پایان نامه دکتری مدیریت دانش ، انجام پایان نامه رشته مدیریت دانش ، انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دانش ، انجام پایان نامه مدیریت دانش ، انجام پایان نامه های مدیریت دانش ، سفارش انجام پایان نامه مدیریت دانش ، نگارش پروپوزال مدیریت دانش